"שמענו מהתקשורת על כינוס מנהלי התתי"ם, זה לא תיאום"

    את מהות המאבק, ניהלנו יחד, על דרכי המאבק אני לא יכול לומר לך - לצערי - שזה ממשיך. תאר לך איך אנחנו מרגישים, שבאותו זמן שש"ס מקיימת ישיבת סיעה בכנסת, יהדות התורה עורכת כנס עם 70 מנהלי ת"תים, זה לא נקרא תיאום. וחבל. בדברים של ציפור הנפש, מערכות משמעותיות, אין אפשרות להביא להישגים לבד
    ישראל פריי 1 Comment on "שמענו מהתקשורת על כינוס מנהלי התתי"ם, זה לא תיאום"

    המסקנות של יו"ר ש"ס מחוק המקוואות שעבר היום בוועדת השרים: "מה שעושים יחד – מצליחים. כשכל אחד מנסה למשוך לכיוון שלו – נכשלים" • על חוסר התיאום בסוגיית המחוז החרדי: "באותו זמן שש"ס קיימה ישיבת סיעה בכנסת, יהדות התורה עורכת כנס עם 70 מנהלי ת"תים"

    צילום: Miriam Alsterl/Flash90
    את מהות המאבק, ניהלנו יחד, על דרכי המאבק אני לא יכול לומר לך - לצערי - שזה ממשיך. תאר לך איך אנחנו מרגישים, שבאותו זמן שש"ס מקיימת ישיבת סיעה בכנסת, יהדות התורה עורכת כנס עם 70 מנהלי ת"תים, זה לא נקרא תיאום. וחבל. בדברים של ציפור הנפש, מערכות משמעותיות, אין אפשרות להביא להישגים לבד
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע העברת חוק המקוואות בוועדת שרים לענייני חקיקה, שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ הנותנת לרפורמים כניסה למתקני הטבילה של הרבנות הראשית, העניק יו"ר ש"ס אריה דרעי ראיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', בו תיאר את השתלשלות תהליכי החקיקה כמו גם הקשיים שנערמים בדרכו.

    "כבר כמה שבועות מתעסקים בנושא של הרפורמים, ביניהם פסיקת הבג"צ לתת לבתי דין כביכול שלהם לגייר גיורים בתוך המקוואות. היינו צריכים להתמודד. דרשנו להעביר חוק – למעשה גם הבית היהודי חתומה על ההצעה – שאומר שכל המקוואות הציבוריים יפעלו אך ורק על פי הוראת ופסיקת הרבנות הראשית".

    דרעי הביע הבנה להסתייגויות ולחששות שמעלות חברות כנסת בעקבות חוסר פרטיות המשתמשות, העלול להתעצם כתוצאה מריכוז הסמכויות, ואמר: "החוק עלה היום בוועדת השרים לאחר התעקשות ודפיקה על השולחן, תוך הבנה שאם יהיו חילוקי דעות על הניסוח ועל דברים נוספים, נתקן אותם לקראת ההצבעה הטרומית בכנסת ברביעי הקרוב. הבעיות יפתרו".

    יו"ר ש"ס ביקש לקחת דוגמה מאופי טיפול הנציגות החרדית בסוגיית הרפורמים ולהשליך ממנה לכל המערכות החשובות, תוך שהוא קושר זאת לסוגיה בוערת נוספת,הלא היא סערת המחוז החרדי במשרד החינוך. "הלקח צריך להיות: מה שעושים יחד – מצליחים מה שכל אחד מנסה למשוך לכיוון שלו – לא מצליחים. זה הלקח שצריך להיות כל הזמן נד עינינו".

    הוא המשיך: "אמנם אין לי את התענוג לומר 'אני עשיתי' אבל יש לי את הכבוד לומר 'אנחנו עשינו והצלחנו'. כשהמראיין שאל את דרעי האם התיאום המדובר קיים גם בסוגיית המחוז החרדי, ענה: "יש לך ספק שלא ניתן שתהיה התערבות החינוך החרדי?! אם הצלחנו בתקופת לפיד ופירון לעמוד כחומה בצורה לא נעשה את זה כעת?!".

    אך מהר מאוד נשברה האידיליה: "את מהות המאבק, ניהלנו יחד, על דרכי המאבק אני לא יכול לומר לך – לצערי – שזה ממשיך. תאר לך איך אנחנו מרגישים, שבאותו זמן שש"ס מקיימת ישיבת סיעה בכנסת, יהדות התורה עורכת כנס עם 70 מנהלי ת"תים, זה לא נקרא תיאום. וחבל. בדברים של ציפור הנפש, מערכות משמעותיות, אין אפשרות להביא להישגים לבד".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בזה דווקא דרעי צודק!
      למה שלמה ברילנט ופינזל לא משתפים את דרעי ובעיקר את מרגי יו"ר וועדת חינוך
      הרי כל עזרה בעניין נחוצה ביותר, מה מפסידים מלנסות לגייס גם בכירים בש"ס לסייע
      למה שלא יציגו בפניהם את הנתונים על ידי מנהלי מוסדות מבחינת הפגיעה בעצמאות החינוך החרדי
      וכן את הנתונים המספריים של פגיעה בתקציב על ידי משרד רו"ח מישו"ר חשבות שמייצג אותם
      וכן את הנתונים של התעללות במוסדות על ידי נוהלי רישוי,תקצוב ואיתנות פיננסית על ידי משר עו"ד נבו קידר???
      אי שיתופם בעניין מהווה את שיא האיוולת!